آمار مطالب

کل مطالب : 334
کل نظرات : 49

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 514
بازدید سال : 1810
بازدید کلی : 42990

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اجتماعی و آدرس baran68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 514
بازدید کل : 42990
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات

فوايد كار در ضرب المثل

روان‌پزشكي مي‌گفت: اگر كار نداريد، براي خود كار متناسب با ذوق و علاقه خودتان هرچند بدون حقوق يا كم مزد باشد بتراشيد. تا در كنار مشكل بي‌كاري مشكلات ذهني مانند افسردگي و اضطراب هم پيدا نكنيد. در عوض خواب و تنظيم غددتان و سوخت و ساز بدنتان با فعاليت‌هاي بدني تنظيم مي‌شود. از نظر علمي و ديني ثابت شده‌است كه كار در خانه و بيرون از خانه، بهداشت جسم و روان را افزايش مي‌دهد و بي‌كاري زمينه‌ساز بزهكاري، بدبيني، بيماري‌هاي جسمي، افسردگي، و...است. اين جا با عمده ترين فوايد اقتصاد، بهداشتي(جسمي و رواني)، اجتماعي، اخروي، كار در ضرب المثل از كتاب «الفباي كار و كارمندي در ضرب المثل» آشنا مي شويم:
از تو حركت از خدا بركت.
آدم بي‌كار يا دزد شود يا بيمار.(افغانستان)
به کسب کوش که کاسب بُوَد حبیب‌الله.
به كار اندر آ اين چه پژمردگي است// كه پايان بي‌كاري افسردگي است.
بي‌كاري باعث خلافكاري مي‌شود.
پول آدم را خوش سليقه مي‌كند.
دست‌تنگی، بدتر از دلتنگی است.
درخت کاهلی، بارش گرسنگی است.
ذلت مرد در ناداري است.
زكار گردد مرد بزرگ و نام‌آور.
سنگ غلتان خزه نمي‌بندد.(گرجستان)
شكم گشنه دين و ايمون نداره.
کار بزرگ مایة عزت است، نه نام بزرگ.
كار بهترين تفريح است.
اگر نفست را مشغول نكني او تو را مشغول مي‌كند.
كار مايه سعادت است.(افغانستان)
كار نباشد، روز سال است.(روسيه)
كار و كردار نيك، بزرگ‌ترين دارايي است.(آلمان)
كار، برگونه گل مي‌افشاند.(افغانستان)
كار، جوهر مرد را زياد مي‌كند.
كار، خوشبختي است.(گرجستان)
كار، مرد را سرافرازي مي‌بخشد.(فنلاند)
كار، نيمي از تندرستي است(سوئد).
كار، نيمي از تندرستي است.(سوئد)
كوشا باش تا آبادان باشي (افغانستان).
كوشش، نيمي از خوشبختي است.(گرجستان)[1]


پی نوشت :
1. الفباي كار و كارمندي در ضرب المثل، محمدعلي قديري، انتشارات حوزه عليمه اصفهان، ص 65.

تعداد بازدید از این مطلب: 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات

تازه جنگ به پایان رسیده بود حاجی برای مراسم حج به مكه رفت.وقتی بازگشت از اوضاع سفر پرسیدم. با خوشحالی گفت:« با گروه جانبازان رفته بودم، چنان درسی از آنها گرفتم كه ای كاش قبلاً با اینها آشنا شده بودم بارها و بارها گریستم، به خاطر تحول و حماسه‌ای كه در اینها می‌دیدم. به یكی از جانبازانی كه نابینا بود گفتم:«دوست نداشتی یك بار دیگر دنیا را ببینی؟ حداقل انتظار داشتم بگوید:«چرا یك‌بار دیگر می‌خواستم دنیا را ببینم. اما او پاسخ داد:«نه» پرسیدم:«چطور؟» گفت:«در مورد چیزی كه به خدا دادم و معامله كردم نمی‌خواهم فكر بكنم. بدنم می لرزید، فهمیدم كه عجب آدم‌هایی در این دنیا زندگی می‌كنند ما كجا، اینها کجا» شهيد آويني
منبع : برگرفته از كتاب همسفر خورشید

تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 28 آذر 1394
نظرات

گناهان زبان :

1. غیبت. 2. نمیمه. 3. دروغ. 4. دو زبانی. 5. بهتان و افتراء. 6. قذف. 7. افشاء اسرار مؤمن. 8. دشنام 9. لعن و نفرین. 10. طعن و شماتت. 11. سُخریه و استهزاء. 12. مدح. 13. اظهار غضب. 14. غنا. 15. کثرت مزاح و خنده. 16. مراء و جدال. 17. خصومت.18. سؤال عوام از امور مشکله. 19. تکلم بدون علم. 20. تکلم بی فایده. 21. منکر خدا شدن. 22. غیر خدا را پرستش کردن. 23. دروغ بستن به خدا. 24. تکذیب آیات خدا. 25. کفران نعمت. 26. از خدا شکوه کردن. 27.
حفاظت از زبان

 

در ادامه>>>>

تعداد بازدید از این مطلب: 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات

این نکته را نیز بگویم که آقایان هم باید این طرف را رعایت کنند. راوی می‌گوید: به خانه امام باقر(ع) رفتم، ما هر وقت خانه امام باقر(ع) می‌رفتیم، اتاق ساده‌ای بود و در آن لباس‌های ساده‌ای داشتند. آن روز فرمود: داخل بیا، وارد اتاق اندرونی شدم، دیدم این اتاق با اتاق بیرونی فرق می‌کند، این اتاق تزیین شده و زیباست. دیدم امام هم لباس زیبایی پوشیده است و محاسنش را رنگ کرده است. عرض کردم: یابن رسول‌الله! چرا این‌گونه است. فرمود: اینجا محل زندگی همسرم است، اگر مرد به خودش برسد، همسرش به مردهای دیگر غبطه نمی‌خورد.

پاره ای از سخنان استاد رفیعی

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات

سوال
آیا آثار دنیوی گناه هم با پذیرش توبه بر طرف می‌شوند؟ به طور کلی آیا راهی برای جلویگیری از آثار دنیوی گناه هست؟

تعداد بازدید از این مطلب: 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات

نسل اسوه‌ها

بعد از پتروس فداكار هلندي كه از كلاس چهارم ابتدايي يكي از قهرمان‌هاي ما شد و بعدها فهميديم اسمش هانس بوده و حاصل خيال‌پردازي يك نويسنده آمريكايي، شايد سي سالي مي‌شود كه ريزعلي خواجوي، دهقان فداكار توي كتاب‌هاي درسي دارد به بچه‌هاي ما از خودگذشتگي ياد مي‌دهد؛ البته حسين 13 ساله‌اي هم كه فهميده بود، هست.
ما مثل يك سي‌دي خش‌دار فقط روي چند تصوير مشهور مانده‌ايم و يادمان رفته كه اگر بچه‌ها قهرمان‌هايشان را فقط توي كتاب‌ها و در گذشته‌ها پيدا كنند، چيزي به اسم فاصله در وجودشان شكل مي‌گيرد و حتي جست‌وجوي اطرافشان و اتفاق‌هاي بزرگش را از دست مي‌دهند.
به‌نظر من زني كه سي‌سال تمام، نقد عمر و جواني‌اش را پاي يك جانباز ريخته، بيش‌ از اين بايد توي چشم باشد و روبه‌روي نسلي كه ايثار را قاب كرده است. كارتون‌خوابي كه چند ميليارد پول را بي‌هيچ طمعي به صاحبش برگردانده، بايد كه اسباب شرمساري خواهر و برادري باشد كه براي يك ارث مختصر چند سال است با هم قهر هستند. حتي پيرمردي كه 12 سال است عاشقانه همسر آلزايمري‌اش را تر و خشك مي‌كند، بايد بيايد جلوي دادگاه‌هاي ما تا زن‌ و شوهرهايش اين‌قدر فراموشي چيزهاي ساده را به رخ هم و به طلاق نكشند.
ما به نشان‌ دادن قهرمان‌هاي دنياي اطرافمان محتاجيم،‌‌و براي اين‌كه يادمان دادند نسل اسوه‌ها هيچ‌وقت منقرض نمي‌شود، بايد از آن‌ها تشكر كنيم.


پی نوشت :
ماهنامه خانه خوبان، عبدالله نيازي، شماره 73.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
●●●●●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬●●●●●

هواپیماهای دشمن داشتن به سمت بندر امام می رفتن، منم فورا به پرواز دراومدم. سرگرد ستاری که افسر کنترل شکاری رادار بود با توجه به فاصله کم جنگنده های دشمن با بندر، احساس خطر کرده بود و دائم به من می گفت: «زود باش، دارن میان.» منم فقط جواب می دادم: «دارم با حداکثر سرعت میام.»
بعد از چند دقیقه جناب ستاری به زبون انگلیسی تو «چَنِل گارد*» گفت: «داری خوب میای، الان با دشمن 10 مایل فاصله داری. قبل از اینکه به هدف برسن می تونی بزنیشون.»
اول خیلی تعجب کردم؛ چون ما تو ماموریت ها اصلا مجاز نبودیم انگلیسی صحبت کنیم. ضمنا من با جنگنده های دشمن بیشتر از 30 مایل فاصله داشتم! فهمیدم که ایشون متوجه شده که من هرگز به هواپیماهای عراقی نمی رسم؛ این طوری می خواسته گمراهشون کنه.
منم به انگلیسی جواب دادم: «بله، هواپیماهای دشمن رو روی رادار گرفته ام. فاصله ام 9 مایله و دارم بهشون می رسم.» خلبان های عراقی که ظاهرا صدای ما رو شنیده بودن، ترسیدن و به سمت مرز برگشتن! این ابتکار شهید ستاری باعث شد که اون روز به منطقه آسیبی نرسه.
*کانالی که تمام گیرنده های موجود در زمین و هوا می توانند آن را بگیرند.

●●●●●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬●●●●●

ܓ✿شهید ستاریܓ✿
تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
  • تكيه بر خدا

    مکن سعدیا دیده بر دست کس
    بخشنده پروردگار است و بس
    بچه که بودیم با ما مشت بازی می‌کردند. آن مشتی که پوچ بود، بزرگتر می‌گرفتند و آنکه پُر بود، کوچکتر می گرفتند. حالا آنهایی که اهل فکر و تعفل بودند گاهی به مشت نگاه می کردند و به بزرگتر نگاه میکردند و بعد یک جمع بندی میکردند و تشخیص می‌دادند که کدام پُر است. ولی بعضی ها خیلی سریع همان مشتی که به نظرشان بزرگتر بود، انتخاب می‌کردند و وقتی آن‌را باز می‌کردند می‌دیدند هیچی تویش نیست. آیات قرآنی می‌گویند: دو تا مشت در برابر شما هست. یکی مشت خداست و یکی مشت خلق خداست. یادتان باشد مشت خدا پر است. مشت دیگران خالی است. در دعا می‌خوانیم: خدایا هر خیری است در دست توست. اگر هم دیدید بعضی‌ها چیزی دارند و به ما می‌دهند، اینها مال خودشان نیست. مثل جوی است که آب به مزرعه می‌دهد. مال خودش نیست، مال چشمه است. به طفیل مزرعه این را به جوی می‌دهند و او لب‌تر می‌کند. همه کس در عالم، نسبت جوی به ما را دارد و ما حکم مزرعه را داریم. خدا حکم چشمه را دارد. اگر به ما لبخندی می‌زند، مال خودش نیست. از جای دیگر است و سفارشی است. اگر کسی به ما خدمتی می‌کند از خودش نیست.
    پروین اعتصامی می‌گوید: سوزن ما دوخت هرجا هرچه دوخت، زآتش ما سوخت هرشمعی که سوخت، ما به دریا حکم طوفان می‌دهیم، ما به سیل و موج فرمان می‌دهیم. شما آب نماهای سفالی که به صورت کاسه هستتند را دیده اید. در ظاهر، کاسه ها از هم آب می‌گیرند ولی مال خودشان نیست. مال خزائن است. ما درعالم، شبیه کاسه‌ها هستیم. خدا در قرآن می‌فرماید: هر چه هست از خزانه ماست و از عالم غیب است. شما از دست ما چیزی می‌گیری، از دست کسی نمی‌گیری. سعدی هم همین را می گوید. همه چیز را خدا به ما می‌دهد. خدا محسن است یعنی نیکی او به ما یک‌طرفه است. خدا می‌گوید: به پدر و مادر احسان کنید. اگر خدمتی نمی‌کنند شما لطف کنید. آنها قبلا لطف‌هایشان را کرده‌اند. اگر لطف دو طرفه باشد «عدل» است. اگر یک‌طرفه باشد «احسان» است. فقط امید به خدا داشته باشید[1]


    ●●●●●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬●●●●●
     
    يك وانت سه چرخ خريده بود، چهار هزار تومان. صاحب ماشين رويش نوشته بود «پروانه عشق، دنياى آرزو» عقبش هم نوشته بود «شصت تا، خانه; هشتاد تا، بهشت زهرا.» پاكش نكرد. مى گفت «اينجورى كسى شك نمى كنه.» باهاش همه كار مى كرد. اعلاميه ها را مى كرد لاى ابرهاى تو پشتى. پشتى ها را هم با همان پروانه عشق مى فرستاد اين طرف آن طرف. سوار شدنش دردسر بود، داخلش همه چيز پيدا مى شد; تفنگ نارنجك، فشنگ. شهید بروجردی
    منبع : برگرفته از مجموعه كتب یادگاران | انتشارات روایت فتح | عباس رمضانی


     
 
تعداد بازدید از این مطلب: 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات

نگاه به پدرومادر
قال رسول الله (ص:) ما ولد بار نظر الی ابویه برحمه الاکان له بکل نظره حجه مبروره .فقالوا:یا رسول الله وان نظر فی کل یوم مائه نظره؟ قال: نعم ،الله اکبرو اطیب.
پیامبر خدا(ص) فرمود: هر فرزند نیکوکاری که بامهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه ثواب یک حج کامل مقبول به او داده می شود. سوال کردند حتی اگر روزی صدمرتبه به آنها نگاه کند؟ فرمود:آری خداوند بزرگ تر و پاک تراست.(بحارالانوار،ج 74،ص73)

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات

صدقه جاریه (وقف)

حضرت امام علی :
لَا يَتْبَعُ أَحَداً مِنَ النَّاسِ بَعْدَ الْمَوْتِ شَيْ‏ءٌ إِلَّا صَدَقَةٌ جَارِيَةٌ أَوْ عِلْمٌ صَوَابٌ أَوْ دُعَاءُ وَلَدٍ. دعائم الإسلام، ج‏2، ص 340
«پس از مرگ مردم به هيچ‏يك از آنان چيزى نمى‏رسد مگر صدقه جارى و مستمرى يا دانش صحيح و درست يا دعاى فرزندى.»

تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 14 آذر 1394
نظرات

راه‌های كنار آمدن با واقعیات تلخ

1-توجه به این كه می توانست بدتر از این هم اتفاق افتد.
2- توجه به این امر كه بی تابی وضع را بدتر می‌كند«الجزعُ و أَتعبُ مِن الصبرِ؛ بى‌تابى از صبر و شكیبایى ناراحت كننده تر است.»

 

درادامه>>>>>

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات

1.مخدوش نمودن رابطه فرزندان در خانواده


2.افزایش تاثیر پذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان


3.پی ریزی و آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در جوانان و نوجوانان


4.ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در ساختار سنتی خانواده


5.عادی جلوه دادن خیانت زن به شوهر نسبت به همدیگر


6.بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین


7.عادی جلوه دادن رابطه نامشروع جنسی دختر و پسر


8.هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل موثر


9.عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج


10.تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده


11.ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج


12.ترویج فمینیسم و کم رنگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسی که تنها جهت رفع نیاز های جنسی زن خلق شده است


13.ترویج بد حجابی در جامعه دستاورد استفاده از ماهواره است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات

آيه شماره 45 از سوره مبارکه عنكبوت
تلاوت آیات
اتْلُ مَا أُوحِىَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَ أَقِمِ الصَّلَوةَ إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنكَرِ وَ لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ


آنچه را از کتاب (آسمانی) به تو وحی شده تلاوت کن، و نماز را برپا دار، که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمی‏دارد، و یاد خدا بزرگتر است; و خداوند می‏داند شما چه کارهایی انجام می‏دهید!
1- تنها آشنایى با مفاهیم، تلاوت و آموزش قرآن كافى نیست، بلكه عمل لازم است. «اُتلُ – أقِم»
2- قرآن و نماز، در رأس برنامه‏هاى تربیتى است. «اُتلُ – أقِم»
3- در تبلیغ و ارشاد، حكمت و آثار دستورها دینى را بیان كنیم. «أقِم الصّلاة انّ الصّلاة تنهى عن الفحشاء و المنكر»
4- نقش اصلاحى نماز در فرد و جامعه حدسى و پیشنهادى نیست، بلكه قطعى است. «اِنّ الصّلاة» (كلمه‏ى «انّ» و جمله‏ى اسمیه)
5- اگر نمازِ انسان، او را از فحشا و منكر باز نداشت، باید در قبولى نماز خود شك كند. «اِنّ الصّلاة تنهى»

تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات

 



این شب جمعه چه شوری، چه صفایی دارد
باز هم قافیه ها سوز و نوایی دارد

دورم از کرببلا لیک دلم کرببلاست
این دَم ذکر "حسینم" چه بهایی دارد

رفقا یک به یک عازم شده اند سمت حرم
باشد آقا... دل جا مانده خدایی دارد

همه رفتند، منو بغض حرم، دلتنگی
هر که جا ماند فقط اشک بکایی دارد

مرهم قلب من اما، به جز از هیئت نیست
روضه تو بخدا معجزه هایی دارد

هر که بوی تو و زُوار تو را مي گيرد
مثل زینب "س" هوس کرببلایی دارد

وا "حسینای" حزین خواهری می آید
این نوا آه و عجب، سوز صدایی دارد

"اربعین" میرسد از راه خدا رحم کند
به دل زینب کبری "س"، چه مِنایی دارد...

از همه اهل حرم گفت به جز آن طفلی
وای... این روضه او بوی جدایی دارد


علی علیخانی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : دو شنبه 25 آبان 1394
نظرات

قربان عمه کوچولویت یاصاحب الزمان
به ياد لب تشنه پدر آب نخورد!
عصر عاشورا كه دشمنان براى غارت به خيمه ها ريختند، در درون خيمه ها مجموعا 23 كودك از اهل بيت عليه السلام را يافتند. به عمر سعد گزارش دادند كه اين 23 كودك ، بر اثر شدت تشنگى در خطر مرگ هستند. عمر سعد اجازه داد به آنها آب بدهند. وقتى كه نوبت به حضرت رقيه عليه السلام رسيد آن حضرت ظرف آب را گرفت و دوان دوان به سوى قتلگاه حركت كرد.
يكى از سپاهيان دشمن پرسيد: كجا مى روى ؟ حضرت رقيه عليه السلام فرمود: (سلام الله علیها) بابايم تشنه بود. مى خواهم او را پيدا كنم و برايش آب ببرم (سلام الله علیها)
او گفت : آب را خودت بخور. پدرت را با لب تشنه شهيد كردند!
حضرت رقيه عليها السلام در حالي كه گريه مى كرد، فرمود: پس من هم آب نمى آشامم

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : دو شنبه 25 آبان 1394
نظرات
  • برای فصل پاییز دمنوش های ذیل را می توانید با مشورت پزشک مصرف نمایید:

    *در صورتی که دچار زکام و سرماخوردگی، شده اید، می توانید نعناع، پونه، آویشن و مرزنجوش را به مقدار مساوی دم کرده و در طول روز چند بار مصرف نمایید. همچنین می توانید از بخور دادن همین مواد نیز بهره ببرید.

    *در صورتی که در اثر خستگی زیاد، استرس و بی خوابی دچار سردرد و سنگینی چشم ها و حالات شبه آنفولانزا شده اید می توانید از دم کرده گل گاوزبان با لیموعمانی و بدون نبات چندین بار در روز استفاده نمایید.

    * اگر دچار تب هستید می توانید از دم کرده بنفشه چند بار در روز استفاده نمایید. همچنین روغن بنفشه از خشکی پوست در این فصل جلوگیری می کند.

    * اگر دچار خشکی شدید گلو و حنجره هستید و سرفه های خشک رنجتان می دهد دم کرده پنیرک و خطمی به کمکتان خواهد آمد.

    * اگر از مشکلات معده مثل رفلاکس رنج می برید و یا کسل و بی حوصله هستید دمنوش چای به موثر خواهد بود.

    * اگر خشکی شدید پوست و یبوست دارید شربت شیر بادام را فراموش نکنید.

    البته بهتر است تمام موارد را با رعایت اصول کلی استفاده کرده و از افراط در مصرف آنها بپرهیزید.

    *روش پاكسازى بدن در فصل پاییز

    براى دفع خلط هاى تجمع يافته اى كه در اثر حرارت تابستان تغليظ شده اند، توصيه به انجام پاکسازی شده است، چرا كه اگر اين خلط هاى غليظ شده، از بدن خارج نشوند، در زمستان فاسد خواهند شد.

    روش آسان پاکسازی بدن در تمام فصول سال، اسهال با مواد مسهل ضعيف، است. مثلا می توانید هر شب قبل از خواب، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر طبیعی بخورید و صبح ناشتا یک لیوان آب خاکشیر داغ با عسل، میل نمائید تا شاهد لینت مزاج دستگاه گوارش باشید.

    در حالت عادی و در هنگام صحت و سلامت بدن، این موارد پاکسازی، در فصل پائیز، ممنوع است: حجامت، فصد، قی (استفراغ عمدی) و استعمال مسهل قوی.

    حجت الاسلام مصطفی امیری
  •  
تعداد بازدید از این مطلب: 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : دو شنبه 25 آبان 1394
نظرات

شما بر روی ژن‌های خود كنترلی ندارید، ولی كنترل عوامل محیطی در اختیار شماست. پس می‌‌توانید برای اصلاح قد خود راه‌های زیر را امتحان كنید.

 

در ادامه>>>>

تعداد بازدید از این مطلب: 115
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 23 آبان 1394
نظرات

 

حیرت آور است !!

همه ی جهان حجاب دارد:

1_کره زمین دارای پوشش است...

2_ میوه های تر وتازه دارای پوشش است...

3_ شمشیر نیز داخل غلافش حفظ میشود...

4_ قلم بدون پوشش جوهرش خشک میشود و فایده اش از بین میرود و زیر پا انداخته میشود برای اینکه پوشش آن از بین رفته

5_ سیب هم اگر پوسته اش گرفته شود و رها شود فاسد میشود...

و......
در تعجبم از مردی که ماشینش را از ترس خط و خش افتادن چادر می پوشاند؛
اما دختر یا همسر و یا خواهر خود را بدون پوشش رها میکند!!!


این چادر تا برسد بدست تو
هم از کوچه های مدینه گذشته
هم از کربلا
هم از بازار شام...!
چادرت را در آغوش،بگیر و بگو برایت روضه بخواند
همه را از نزدیک دیده است...

السلام علیک یا فاطمه الزهرا
هذه امانتک یا فاطمه الزهراء...

بانو!
 
 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 23 آبان 1394
نظرات

دغدغه ای با الهام از یک حدیث شریف

امام صادق علیه‌الصلوه و السلام می‌فرمایند:

«اِذا لَم تَجتَمِعِ القَرابَةُ علی ثلاثةِ اشیاءٍ تَعرَّضوا لِدُخولِ الوَهمِ علیهم و شماتةِ الاعداءِ بهم؛و هیَ ترکُ الحَسَدِ فیما بینهَم لئلّا یَتَحَزَّبوا فَیَتَشَتّتَ أمرُهُم؛وَ التَّواصُلُ لِیَکونَ ذلک حادیاً لَهم علی الأُلفة؛و التَّعاوُنُ لِتَشمِلَهُمُ العزّة -
تحف العقول/ صفحه322


یعنی در میان یک جمع، اگر سه خصوصیت نباشد، دچار وهم و سستی و شماتت و ملامت دشمنان خواهند شد. آن سه خصوصیت که در هر جمعی باید باشد این‌ها است :

اول اینکه به یکدیگر حسد نورزند زیرا حسد آنها را دسته دسته می‌کند و کار آنها پراکنده می‌شود.

دوم اینکه با یکدیگر ارتباط و رفت و آمد داشته باشند زیرا این کار آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند و میان آنان الفت برقرار می‌کند.

سوم اینکه با یکدیگر همکاری داشته باشند زیرا این موجب می‌شود که عزت همه آنها را در بر بگیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 155
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1394
نظرات

دائم الوضو باش

حضرت رسول اکرم :
يَا أَنَسُ أَكْثِرْ مِنَ الطَّهُورِ يَزِدِ اللَّهُ فِي عُمُرِكَ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَكُونَ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ عَلَى طَهَارَةٍ فَافْعَلْ فَإِنَّكَ تَكُونُ إِذَا مِتَ‏ عَلَى‏ طَهَارَةٍ مِتَّ شَهِيداً. مكارم الأخلاق، ص 40
با وضو بودن عمر را طولانی می کند اگر توانستی دایم الوضو باش هر کس با وضو بمیرد شهید از دنیا رفته.

تعداد بازدید از این مطلب: 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1394
نظرات

آزار جنّيان

سؤال: اگر مورد آزار جنّيان واقع بشويم چه بايد بكنيم؟
جواب:آزار جنّيان فرقى با اين‏كه كسى پشت سر شما دروغ ببافد نمى‏كند. در آن‏جا شما در حدّ خود از خودتان دفاع مى‏كنيد و باقى آن را هم به خدا واگذار مى‏نماييد كه خدا مدافع بزرگى است.

در ادامه>>>>

تعداد بازدید از این مطلب: 136
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
نظرات

امامی که در گودال قتلگاه هم از جهنّمیان دستگیری کرد
نقل کرده اند که مردم می دیدند وجود مبارك رسول گرامی صلی الله علیه و آله مكرّر دكمه های لباس ابی عبدالله علیه السلام را باز می كنند و از زیر گلو تا قسمت سینه بدن ایشان را می بوسند. رسول اکرم صلی الله علیه و آله با سایر بچه ها این طور عطوفانه رفتار نمی كرد. مردم نمی فهمیدند برای چه وجود مبارك پیغمبر صلی الله علیه و آله این كارها را می كند.
در لحظات آخری که بدن غرق به خون ابی عبدالله علیه السلام بر روی زمین افتاده بود، خون چشمان مطهّر ابی عبدالله علیه السلام را گرفت و ناگهان احساس کرد سینهٴ مطهّرش سنگین شده است. فرمود كیستی؟ «لقد ارتقیت مرتقیً عظیماً طالما قبّله رسول الله» بر جای بلندی نشستی، اینجا كه تو الآن پا گذاشتی، جایی است که مكرّر پیغمبر صلی الله علیه و آله می بوسید!
حقیقتاً عظمت امام علیه السلام تا به چه حد است که حتی به قاتل خود مهربانی می کند و می خواهد از او دستگیری کند. چگونه است که این قله دست نایافتنی محبت تلاش می کند با این جملات به باطن واژگون شده شمر ملعون وارد شود: آیا به خاطر می آوری که چرا جدم رسول الله صلی الله علیه و آله آنقدر بر سینه من بوسه می زد؟ حالا دلیلش را فهمیدی؟ پس چرا آنقدر اصرار داری که جهنمی بشوی؟!

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 10 آبان 1394
نظرات

 

گاهی اوقات وقتی بیهوش میشی ،پدر یا دکترکه شما رو دوست دارن ی چَک میزنن درِ گوشت که ب هوش بیای...

زندگی هم درست همینجوره..یه جاهایی که خوابمون میبره و بی هوش میشیم(درگیره دنیا شدیم)خدا یه کاری میکنه که به هوش بیایم...

اون چَک اینبار تبدیل میشه ب یک مشکل که تو با اون مشکل از خواب غفلتت پاشی و راه مستقیمتو بری...نه بی راهه ای که داشتی میرفتی رو

 

..........................
خدایا
اگر میخوای امتحان کنی
حواست باشه
که ما خیلی ضعیفیم
تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 10 آبان 1394
نظرات

تکرار مسواک زدن در همه شبها ، دندانها را سفید میکند

و تکرار خاطرات در همه شبها، موها را . . .


ﮔـــﺎﻫﯽ ﻋﻤﺮ ﺗﻠﻒ می شوﺩ ؛
ﺑﻪ ﭘـــﺎﯼ ﯾﮏ ﺍﺣﺴﺎﺱ .…

ﮔـــﺎﻫﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺗﻠﻒ می شود ؛
ﺑﻪ ﭘـــﺎﯼ ﻋﻤﺮ !

ﻭ ﭼﻪ ﻋـــﺬﺍﺑﯽ می کشد ،
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻫــﻢ ﻋﻤﺮﺵ ﺗﻠﻒ می شود ؛
ﻫــﻢ ﺍﺣﺴﺎﺳﺶ.....!
پاییز از مهر شروع نمی شود ، پاییز از بی مهری ها شروع میشود......
اگر عقل امروزم را داشتم کارهای دیروزم را نمی کردم
ولی اگر کارهای دیروزم را نمی کردم عقل و تجربه امروزم را نداشتم !!!
رنجهایم را داخل کیسه ریختم و دم در گذاشتم
اما فرشتگان برایم باز فرستادند
معطر به عطر بهشتی. . .
تا هرگز یادم نرود روزی همین رنجها بود که راه نجات را به من آموخت
همین رنجها بود که راه درست زیستن را به من هدیه داد
رنجهایم را بوسه میزنم
و در صندوق گنجهایم میگذارم
گذر زمان جواهرشان میکند
از آنچه بر سرتان گذشته نهراسید
حتی فرار نکنید
بلکه دوستش بدارید
همان گذشته بود که امروز شما را ساخته
امروز را دریابید تا فردایی خوش بسازید
پس شاد زندگی کنید.

پرفسور حسابي.....

 

تعداد بازدید از این مطلب: 107
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 30 مهر 1394
نظرات

شهیده کربلا

آيادر عاشورا تنها مردان به شهادت رسيدند، يا زنان نيز شهيد شدند؟
پاسخ: مشهور است که ام وهب همسرعبد الله بن عميرکلبي تنها زنی است که در عاشورا به شهادت رسید بود.(1)
عبدالها بن عمير شبانه به اتفاق همسرش در كربلا به خدمت حضرت رسيد و در روز عاشورا به میدان جنگ رفت و به شهادت رسید. پس از شهادت عبدالهت بن عمیر کلبی،ام وهب بر بالين شوهر آمد وخاك از چهره اش پاك كرد و گفت: بهشت بر تو گوارا باد! از خدايي كه بهشت را نصيب تو كرده است، مي خواهم مرامصاحب و همراه تو در بهشت قرار دهد!در اين اثنا به دستور شمر ملعون غلامش عمود خود را بر سر او فرود آورد و در اثر اين ضربه به آرزوي خود رسيد و در كنار همسرش شهيد شد.(2)
1) بلاذرى‏، أنساب الأشراف، ج3، ص190؛ طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص429؛
2) علي نظري منفرد،قصّه كربلا،ص 290ـ 293؛ جمعى از نويسندگان، با كاروان حسينى، مترجم عبدالحسين بينش،ج4، ص173.

تعداد بازدید از این مطلب: 121
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 30 مهر 1394
نظرات

در کتاب سردار کربلا مرحوم مقرّم، حکایتی از علامه ی جلیل القدر شیخ عبدالرحیم تستری که از شاگردان شیخ مرتضی انصاری أعلی الله مقامه است بازگو کرده است که با هم می خوانیم:

من امام حسین علیه السّلام را زیارت کردم و سپس قصد حرم حضرت عبّاس علیه السّلام را نمودم. همین طور که در حرم مطهّر بودم، دیدم عربی به درون آمد و پسر بچّه ای را که پاهایش فلج بود با ریسمان به ضریح بست و شروع به توسل و تضرّع نمود.

هنوز مدّتی نگذشته بود که پسر بچّه برخاست و بر روی پاهای خود قرار گرفت و در حالی که هیچ اثر فلج در پاهایش وجود نداشت، فریاد برآورد که عبّاس مرا شفا داد. مردم بر گردش حلقه زدند و لباسش را برای تبرّک پاره کردند. چون من چنین دیدم به طرف ضریح رفتم و با حضرتش شروع به عتاب و تندی نموده، گفتم: افرادی که به شأنت جاهلند، حاجات خود را می گیرند و من با این علم و معرفت و ادب نسبت به شما نا امید و بدون حاجت روا شدن برگردم!

پس حال که چنین است، دیگر هیچگاه به زیارتت نخواهم آمد!
بعد از آنکه از آن حالت پریشانی به خود آمدم، از سخنان تند خویش پشیمان شده، از اسائه ی ادب خود از خداوند متعال استغفار و طلب بخشش نمودم.

چون به نجف اشرف بازگشتم، شیخ مرتضی انصاری(ره) نزدم آمد و دو کیسه به من داد و گفت: این است آنچه از اباالفضل علیه السّلام در خواست نمودی، خانه ای خریداری کن و به زیارت خانه ی خدا مشرّف شو و من همین دو حاجت را از حضرت اباالفضل علیه السّلام خواسته بودم.

هر روز بلکه هر ساعت، هر کس به این آستان روی آورد، حاجت روا و خوشحال باز می گردد.

از شرم رخت رونق مهتاب شکست شب با قدمت سکوت مرداب شکست
بـا مشک ز روی زیـن فـرو افتـادی آنـگاه دل آینــه و آب شکست

منبع:
1. کرامات حضرت عبّاس، سید محمّد حسین محمودی،ص 136-137
2. شعر از مجید مرادی.

تعداد بازدید از این مطلب: 86
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : پنج شنبه 30 مهر 1394
نظرات

رفتار امام حسين(ع) با فقرا

سائلي که نمي توانست قرض هاي خود را اداء کند خدمت امام حسين عليه السلام رسيد و از ايشان تقاضاي کمک کرد.

امام عليه السلام در پاسخ فرمودند: اگر به 3سؤالي که از تو مي پرسم پاسخ دهي تورا کمک مي کنم

1- أيّ الأعمال افضل؟ ( کدام اعمال بهترينند) جواب: الايمان بالله ( ايمان به خدا)

2- فما النجاة من الهلکة؟ ( چيست راه نجات از هلاکت) جواب: الثقة بالله ( اعتماد به خدا)

3- فما يزيّن الرجل؟ ( زينت مرد در چيست) جواب: علم معه الحلم ( علم به همراه بردباري)

امام فرمودند: اگر اين دو را نداشت چي؟ جواب: فقرٌ معه مروة ( فقر به همراه جوانمردي)

اگر اين دو را نداشت چي؟ جواب: صاعقة تنزل من السماء و تحرفه فإنه اهل لذلک( صاعقه اي از آسمان بيايد و او را بسوزاند به درستي که او اهل آن عذاب است.

پس حضرت به او مبلغي داد و آن مرد عرب گفت: الله أعلم حيث يجعل رسالته.

برخورد سخاوتمندانه امام حسين (ع) با فقير و اهداء کمک به فقير از پشت درب براي حفظ آبروي که براي ما درس آموز است

سائلي که نمي توانست قرض هاي خود را اداء کند خدمت امام حسين عليه السلام رسيد و از ايشان تقاضاي کمک کرد.

امام عليه السلام در پاسخ فرمودند: اگر به 3سؤالي که از تو مي پرسم پاسخ دهي تورا کمک مي کنم

1- أيّ الأعمال افضل؟ ( کدام اعمال بهترينند) جواب: الايمان بالله ( ايمان به خدا)

2- فما النجاة من الهلکة؟ ( چيست راه نجات از هلاکت) جواب: الثقة بالله ( اعتماد به خدا)

3- فما يزيّن الرجل؟ ( زينت مرد در چيست) جواب: علم معه الحلم ( علم به همراه بردباري)

امام فرمودند: اگر اين دو را نداشت چي؟ جواب: فقرٌ معه مروة ( فقر به همراه جوانمردي)

اگر اين دو را نداشت چي؟ جواب: صاعقة تنزل من السماء و تحرفه فإنه اهل لذلک( صاعقه اي از آسمان بيايد و او را بسوزاند به درستي که او اهل آن عذاب است.

پس حضرت به او مبلغي داد و آن مرد عرب گفت: الله أعلم حيث يجعل رسالته.

برخورد سخاوتمندانه امام حسين (ع) با فقير و اهداء کمک به فقير از پشت درب براي حفظ آبروي که براي ما درس آموز است

تعداد بازدید از این مطلب: 106
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

کلمه‌ «العبرة» از ماده «ع ب ر‌ «در زبان عربی به معنای اشک است. [۱] یکی از حالات جمع این کلمه «العبرات» است.

گفتار معروفی وجود دارد که امام حسین(ع) را به عنوان «کشته شده‌ اشک‌ها» یاد می‌کند. برای تبیین و فهم این کلام، روایاتی که این تعبیر در آن نقل شده بیان می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 130
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 
الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

 
محرم امسال هم خداوند سبحان توفیق عنایت فرمود که کلماتی با شما در قالب سخنرانی‎ مکتوب به اشتراک بگذاریم. در این مطلب می‎خواهیم به مکارم اخلاق و نقاط برجسته سیره زندگانی سیدالشهداء علیه‌السلام بپردازیم تا بدانیم امامی که در صحنه نبرد روز عاشورا خون را بر شمشیر پیروز نمود و بر کفار سخت می‎گرفت در میان مؤمنان نیکوترین رفتارها را بروز می‎داد. همان امامی که مخالفان نیز بر فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره او (حسین از من است و من از حسینم) تصریح نموده‎اند.

 

در ادامه>>>>>>>>>

تعداد بازدید از این مطلب: 111
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

یکی از اسرا به نام حسین اسکندری،آدم تو دار و پر تحملی بود.


در جزیره مجنون بر اثر اصابت گلوله های آتش زا نیزارهای قسمت خشکی آتش گرفته بود.


حسین لا به لای نی ها سوخته بود. فاصله ی زیادی را میان نی های آتش گرفته دویده بود.

سوختگی اش به گونه ای بود که روغن بدنش روی زمین بازداشتگاه می ریخت.


نگهبان ها اجازه نمی دادند او در سایه دراز بکشد، پماد سوختگی هم به او نمی دادند، پشه ها تمام بدنش را تسخیر کرده بودند.


چند ساعتی که نور خورشید به بدن سوخته اش می تابید، عذاب می کشید. صدایش در نمی آمد و فقط زیر لب قرآن میخواند.


به خوبی میفهمیدم حسین با آن بدن سوخته در آن گرمای سوزان تیرماه چه می کشد.


بچه ها که به او دلداری دادند،گفت : شاید خدا خواسته با این بدن سوخته منُ تو این گرما قرارم بده تا تو جهنم کمتر منو بسوزونه!


بهش گفتم : حسین! مگه قراره بری جهنم؟


گفت:همین که خدا درجه ی حرارت جهنم رو برام کمتر کنه،راضی ام!
 
منبع:کتاب پایی که جاماند

تعداد بازدید از این مطلب: 121
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود